Om half 7 ‘s ochtends komen we aan op het vliegveld van Sydney. Een goede vlucht waarin de jongens nog even lekke hebben geslapen. We bestellen een uber die ons naar Dee Why brengt. Een tocht van 1,5 uur. We komen aan in een leuk huisje via Airbnb. Net helemaal opgeknapt en we zijn de eerste in het opgeknapte huis. Alles nieuw. Heerlijk fris. Na alles uitgepakt te hebben, gaan we eens even het centrum verkennen. We wandelen richting het strand. Het is al heerlijk weer. Zwembroeken mee.

Dee Why heeft een mooi strand in een leuke baai. Aan de boulevard liggen allemaal leuke cafeetjes en restaurantjes. Een leuk speeltuintje en zelfs een kinderzwembad net als in Bondi. De jongens gaan lekker spelen in de speeltuin. Daarna vertrekken we voor een duik naar het zwembad. Ijskoud water maar de jongens vinden het heerlijk en zijn lekker aan het spelen. In Nieuw Zeeland hebben ze niet in het water gespeeld dus dit is wel weer erg lekker. Nadat ze lekker zijn afgekoeld, vertrekken we naar het strand om daar te gaan spelen. Zandkastelen en wegen voor de auto’s. Na bijna 2 weken heel veel in de auto te hebben gezeten, vinden we dit allemaal toch wel weer heerlijk. De dag vliegt voorbij en ‘s middags gaan we lekker borrelen. De jongens proosten gezellig mee en gaan lekker tekenen. ‘S avonds lekker thuis spelen, eten en onder de douche spelen.

Lekker geslapen en ‘s ochtends schijnt de zon alweer vroeg! Het wordt echt zomer hier. We vertrekken al op tijd richting het strand. De jongens doen hun ‘ochtendgymnastiek’ in het speeltuintje en vervolgens duiken ze het zwembad in. Chris neemt vandaag ook lekker een duik. Dan komt Els gezellig met Max en Quinn. De jongens zijn helemaal blij. Een vriendje om mee te spelen! We gaan weer even naar de speeltuin zodat ze nog even samen daar los kunnen gaan. We hebben gezellig bij een Italiaans restaurant gereserveerd. De jongens zijn helemaal in hun element. Lekker ijsje eten en nog wat wandelen over de boulevard. Maurits en Quinn vallen in slaap. Alexander en Max hebben heel veel zin in een pizza dus dat komt mooi uit. Ze delen samen een pizza en gaan lekker tekenen. Wij genieten van een glaasje prosecco en antipasti. Daarna een heerlijke ravioli. Wat is Italiaans eten toch heerlijk. Na een lekkere lunch worden de kleinste boeven wakker en gaan we weg. Els gaat naar huis en wij ook. Lekker even thuis spelen en nog wat boodschapjes doen.

De laatste dag in Australie breekt alweer aan. Wat jammer. Morgen vliegen we naar Abu Dhabi. De ochtend gaan we nog even lekker naar het strand en zwemmen. Natuurlijk ook even naar het speeltuintje. In de middag nemen we de taxi richting Bondi om onze bagage op te halen bij Ariane, de surflerares van Alexander. Weer een taxirit van ruim een uur. Wat is Sydney toch groot! even een mooie wijn gekocht voor haar en nadat we alle bagage bij elkaar gezocht, nemen we weer een taxi terug naar huis. ‘S avonds moeten we alles ingepakt zien te krijgen, zodat de kilo’s goed verdeeld zijn. Chris belt nogmaals met KLM om een koffer bij te boeken. We hebben afgelopen maanden toch wel wat spulletjes verzameld en cadeautjes gekocht. Uiteindelijk lukt het om alles evenwichtig te verdelen.

De volgende dag besluiten we in de ochtend nog even naar het strand te gaan. We hoeven pas om 12 uur uit het huisje en te vertrekken richting het vliegveld. We hadden wat lekkage gehad met de douche. De afvoer werkt blijkbaar nog niet goed. De eigenaren hebben heel lief aangeboden om een luxe taxi te regelen om ons naar het vliegveld te brengen. Erg hartelijk. We gaan nog even spelen want alles is ingepakt en staat klaar om te gaan. Na 1,5 uur komen we terug. We zien dat er water sijpelt van het balkon. Ooh jeeej. Dit is geen goed teken. We hebben de ochtend nog even gedoucht en een wasje gedraaid. Niks stond er echter aan toen we weggingen. We openen het huisje en de hele vloer van de woonkamer, slaapkamers, keuken richting terras liggen onder water....ooh my God wat een ravage...en al onze tassen staan in het water. Nee! Chris en ik gaan als een gek als eerste onze bagage buiten het huis zetten. Daarna bellen we de eigenaren dat ze heel snel moeten komen. De man schrikt zich kapot. Hij is ook even van slag want ze hadden net de verbouwing helemaal af. alles is nieuw en staat nu in het water...ik heb enorm met hen te doen. Ook maak ik me ook een beetje zorgen om onze bagage want we moeten 16 uur gaan vliegen en daarna nog reizen dus we kunnen de spullen er niet uit halen om te laten drogen. Hopelijk gaat het allemaal goed. We zullen het zien in Abu Dhabi. We willen de kinderen zo snel mogelijk uit het huis hebben want de elektriciteit staat overal nog aan en er is overal water. De taxi komt eerder en we krijgen nog heel liefs chocolaatjes mee voor de overlast. Zelf heb bedrag storten ze terug. Hoe hartelijk. Na dit wilde avontuur en een dikke knuffel van de eigenaren, vertrekken we met natte bagage in een heerlijke auto naar het vliegveld.

De taxirit gaat voorspoedig. We moeten nog even wachten voordat we kunnen inchecken omdat we eerder weg zijn gegaan. Bij het inchecken krijgen we de volgende hartverzakking...de vrouw bij KLM heeft door de telefoon een fikse fout gemaakt. Extra kilo’s per koffer is 100 dollar. Een extra koffer is 300 dollar. Mijn God...daar staan we dan. We krijgen een halve hartverzakking maar kunnen niks beginnen. Alle koffers zitten propvol. We besluiten het bedrag te slikken en een klacht in te gaan dienen bij KLM. We hebben geen andere keuze want we willen toch echt met Ethiad naar Abu Dhabi. Wat een dag! We besluiten om maar even lekker te gaan lunchen en deze dag snel te vergeten..

Na een vertraging van 2 uur vertrekken we uiteindelijk met het vliegtuig naar Abu Dhabi. Ethiad vond de situatie ook erg vervelend en heeft als geste de 3 stoelen naast ons vrijgelaten zodat de jongens lekker zouden kunnen slapen. Erg aardig. De jongens nestelen zich heerlijk en gaan gezellig filmpjes uitzoeken op het uitgebreide systeem. Na lekker film te hebben gekeken en te hebben gegeten gaan ze languit liggen en vallen in slaap. Ze slapen bijna de hele nacht dus dat is echt super. De vlucht is namelijk 16 uur dus een hele vlucht. Uiteindelijk komen we midden in de nacht aan op Abu Dhabi. 7 uur tijdsverschil met Australie dus we zitten hier al vol in de jetlag.

Een auto van het hotel staat al klaar om ons op te pikken. Midden in de nacht komen we aan in het hotel. Het is inmiddels 3 uur ‘s nachts en we willen graag inchecken. De reservering is niet goed doorgekomen. Hij zou gecanceld zijn, maar wij hebben dat zelf onmogelijk kunnen doen want we zaten in het vliegtuig..Ooh nee..houdt deze dag nu op. Gelukkig hebben ze nog een suite ipv een familiekamer. We krijgen een upgrade doordat er ergens zo’n grote fout is gemaakt en we met 2 kleine kinderen in de midden van de nacht in de lobby zitten. Erg gastvrij. We worden naar onze kamer gebracht. Wat een prachtige kamer! Een geweldige plek om onze wereldreis af te sluiten! De dag is voorbij waarin we van alles meemaakten maar ook alles weer goed is gekomen. De jongens gaan lekker in bad en wij nemen een douche. We ploffen allemaal in de heerlijk zachte bedden. Lekker slapen. Onze nieuwe avontuur gaat van start in Abu Dhabi!