lieve familie en vrienden,

inmiddels zijn we alweer 2 weken geleden vertrokken naar Maleisië. Na een reis van 24 uur goed aangekomen in ons heerlijke hotel in langkawi. We hebben een erg fijne familiekamer aan het strand. Hoe fijn is het om elke dag wakker te worden met een uitzicht op de zee. 'S avonds vallen we in slaap op de geluiden van de zee. Het is ongelooflijk maar waar.. zowel Alexander als Maurits slapen hier de hele nacht door!!!! Wat een groot cadeau is dat na bijna 5 jaar. We zijn hier op deze mooie plek om met name uit te rusten van onze hectische maanden en lekker te genieten van de rust. Een goed en rustig begin van onze reis. Even 'landen' met z'n allen en rustig wennen aan het tijdsverschil. Overigens is de jetlag voor ons allemaal een stuk gemakkelijker dan als we naar Californië gaan.

De dagen bestaan voornamelijk uit zwemmen, op het strand spelen, lekker eten en met een cocktail genieten van de prachtige zonsondergangen. Chris en ik kunnen hier heerlijk sporten in de fitness aan het strand en ik kan lekker naar yoga. Natuurlijk ook even genoten van een echte traditionele malinese massage. De jongens kunnen lekker spelen en klimmen in de kidsclub en er zijn allerlei activiteiten voor de jongens. Ze hebben gevist en cupcakes versierd. Het zwembad is enorm kindvriendelijk en het strand heerlijk rustig.

De bevolking op langkawi is erg vriendelijk en behulpzaam. Enorm goedlachs. Het personeel van ons hotel meritus pelangi beach is echt ontzettend lief voor de jongens en tot alles bereid. Iedereen kent de 2 energieke hoogblonde beachboys inmiddels wel. Er zijn hier enorm veel kindjes in het hotel. Alexander heeft in het zwembad en op het strand al heel veel vriendjes en vriendinnetjes gemaakt. Erg leuk om te zien is dat het echt niet uitmaakt waar de kindjes vandaan komen. Saoedi Arabië, China, Singapore, Korea, Japan, Duitsland of Nederland. Ze spelen allemaal samen en maken elkaar met gebaren duidelijk wat ze bedoelen. Ze hebben veel plezier op alle glijbanen en opblaasartikelen die iedereen bij zich heeft. Er worden heel veel acrobatische trucjes uitgewisseld. Zo fijn dat Alexander zijn A en B diploma heeft. Heerlijk om te zien hoe de jongens genieten van het warme klimaat en het water. Maurits heeft ook een hele grote stap gemaakt in het zwembad van op het randje spelen tot plonsen in het zwembad met zijn duikbril op. Maurits vindt het heerlijk om met een schepje en emmertje op het strand te spelen en Alexander geniet van schelpen zoeken. 'S avonds spelen veel kindjes lekker op het strand met elkaar terwijl wij gezellig kunnen eten of een borrel drinken. Elke avond is er een band waar de jongens gek op zijn. Verderop op het strand zijn allemaal leuke strandtenten waar we je ' avonds ook lekker even naar toe kunt. De jongens vinden de optredens met vuurfakkels geweldig. Na vele dagen laat naar bed omdat ze zo leuk aan het spelen waren, toch maar de tijden wat teruggeschroefd want het humeur van de jongens werd wat minder gezellig overdag :-).

Een aantal dagen hebben we hier ook een echte storm mogen meemaken. Dat is wat anders dan een flinke regenbui in Nederland. De dagen dat het wat minder zonnig was hebben we lekker een taxi gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen. De jongens waren erg onder de indruk van de underwaterworld. Allerlei vissen die we nog niet eerder hadden gezien. Ook het krokodillennpark was een groot succes. Maurits vond het alleen een klein beetje te spannend. De fruitfarm was ook mooi om te zien. Gaaf om over al die velden te rijden en al die fruitbomen en struiken te zien. Het wildlifepark was bijzonder en zielig tegelijkertijd. Nog nooit zo veel dieren van zo dichtbij gezien. Bijzonder om dat mee te mogen maken. De dieren keken alleen zo verdrietig en waren duidelijk niet happy in hun té kleine hokken. Dat was echt naar om te zien en te voelen. De skycable was een heerlijke op en top toeristische attractie maar in de skilift had je echt een geweldig uitzicht. Tijdens onze rondrit wilde ik graag naar de 'lucky temple'. Bij aankomst troffen we een volkomen verlaten tempel aan. Wat een bijzondere serene sfeer en wat een prachtige Boeddha was er uitgehakt uit de rots. Blijkbaar komen alleen de Thaise toeristen hier af en toe. Zonde want erg mooi. Een mooie ervaring.

Met regelmaat gaat Dénise s' ochtends vroeg even lekker rustig mediteren op het strand of naar de fitness wandelen. Rond 7 uur in de ochtend is het nog heerlijk rustig en koel. De tuinmannen zijn aan het werk in de tuin. Anderen zijn het strand aan het opruimen en de vissersbootjes keren terug. De lucht is vaak lichtblauw-roze gekleurd en iedereen wordt langzaam wakker. Het enige echte geluid dat je hoort is het geluid van de golven en de vogels die met elkaar kwetteren. Heerlijk! Puur geluk.

Al met al genieten we enorm. Alle 4 hebben we het fijn. Ondanks dat het heerlijk is, kijken we ook uit naar ons volgende avontuur in Kuala Lumpur. Even de grote stad verkennen!