Lieve allemaal,

Na ruim 2 weken intens te hebben genoten van Langkawi, nu 5 dagen de Wereldstad Kuala Lumpur verkennen. We zitten in een hotel midden in het centrum dus dat is top. Bij aankomst moeten we allemaal even wennen aan de drukte, het lawaai overal en de intense warmte. Gelukkig heeft het hotel op de 5e verdieping een lekker zwembad, speeltuintje en kidsclub dus de jongens kunnen even lekker rondspringen. Wij genieten ondertussen van een lekker drankje. Wij wisten al dat de jongens klimmerig waren..:-), maar we komen er steeds meer achter dat wij wel echt enorme klimapen hebben ... als wij het even vergelijken met de kinderen om ons heen afgelopen weken. Belangrijk dus om regelmatig iets te zoeken waar ze hun klimtrucs en met name Alexander zijn acrobatische kunsten kan uitvoeren want anders worden de bedden, stoelen, tafels en banken hiervoor gebruikt. Gelukkig zit er een leuke speeltuin vlakbij naast de petronas towers dus tussen de culturele trips door kunnen ze zich lekker even uitleven.

Er is een enorm coole dinosaurus expositie waar de jongens al van gehoord hadden van vriendjes op langkawi. Daar moeten we dan ook als eerste naar toe. Eerlijk is eerlijk het is enorm gaaf gedaan.levensechte dinosaurussen hebben ze nagemaakt die echt bewegen en geluiden maken. De jongens mochten ook als echte archeologen met witte jas en bril een stenen ei open beitelen. Binnenin zat een kleine skeletje van een dinosaurus. Verder kon de jongens zich uitleven op meerdere dinosaurus springkussens. Natuurlijk kon de hop on hop off bus niet ontbreken. Erg handig en leuk om een globaal beeld van de stad te krijgen met de jongens. Alle grote highlights zie je zo iig! Uitgestapt bij een mooi Vogelpark. Prachtige vogels gezien waarvan er vele vogels gewoon rondlopen. 1 vogel bedacht dan ook dat het wel een mooi plan was om eens een flinke warme flats op mijn schouder achter te laten.. haha! De jongens mochten papegaaien melk geven. Geweldig vonden ze dat! We hebben ook nog de Nederlandse ambassade bezocht want we kwamen erachter dat het paspoort van Alexander net geen 6 maanden meer geldig is als we Bali uit willen.. dat lukt dan dus niet. nieuw paspoort regelen dus... pasfoto's maken en op een woensdag ochtend vroeg zitten we bij de ambassade.. tsja dat duurt een week. Chris zal vanaf Bali een dag op en neer gaan vliegen om het paspoort van Alexander op te gaan halen.. een mooi avontuur erbij zullen we maar zeggen!

Natuurlijk hebben we ook rondgestruind in de vele malls. WoW wat een hoeveelheid mooie winkels liggen er bij elkaar En wat een heerlijke eetgelegenheden! Heerlijk chinees en Japans gegeten. Het shoppen maar even achterwege gelaten met 3 mannen..wel een leuk spel van smartgames voor de jongens gekocht en wat Lego. Even wat nieuws om te spelen voor in de hotelkamer. We hadden het geluk dat wij op independence day (31 augustus) in Kuala Lumpur waren dus we mochten genieten van mooi vuurwerk en een militaire optocht. Klein nadeel was wel dat vele toeristische dingen gewoon dicht waren. Gelukkig is er genoeg te zien en mee te maken in zo'n grote stad als Kuala Lumpur! Wat zijn de mensen in Maleisië toch gastvrij en hartelijk. Echt genoten van het land! Op naar een nieuw avontuur op Bali!