Daar zijn we weer! Na een lange autorit vanaf half 8 ' ochtends komen we na veel file rond 18.00 uur aan in ons huisje in Bondi Beach. Dezelfde straat als de vorige keer maar een ander huisje. Een erg leuk en creatief huisje deze keer. De eigenaren zijn organisatoren van grote kidsevents dus de binnenplaats ligt vol leuk speelgoed en skateboarden voor de jongens. Die kunnen hun geluk niet op! Alexander vindt het heerlijk om weer even op een skateboard te staan. Ze kunnen hoelahoepen en grote bellen maken met bellenblaas. Maurits speelt lekker met al het speelgoed. Even uitleven na de hele dag stilzitten.

De jongens slapen heerlijk in hun kamer. Om 6 uur ' ochtends willen ze al naar buiten om te spelen. Even wachten nog want ik denk dat alle buren het nog wat vroeg zullen vinden...:-) Het is een wat regenachtige dag en een stuk frisser dan wat we de laatste dagen gewend waren. Gelukkig hebben we allemaal onze lekkere warme Bondi hoodie :-). Na wat spelen vertrekken we naar de Kmart om wat verjaardagsinkopen voor Maurits te gaan doen. Hij is tenslotte bijna jarig en dan zitten we op Fiji dus we zullen alles mee moeten nemen!

Zoals Maurits is, heeft hij al precies in zijn hoofd welke cadeaus hij graag zou willen hebben. Een maaidorser, graafmachines, een brandweerauto, brandweermanpak en helm en eigenlijk ook een helicopter. We gaan op zoek. Het moet niet al te groot zijn want het moet als handbagage mee samen met de slingers en de ballonnen. Van oma mag hij ook een cadeau uitzoeken en dat moest iets met de brandweer zijn. Hij heeft een doos gevonden met een brandweerauto, helicopter én boot met poppetjes. Hij kan zijn geluk niet op. Dit is het cadeau van oma! OK dat is mooi missie 1 geslaagd! De meeste cadeaus (waaronder de maaidorser) hadden we al in brisbane gekocht toen hij een keertje in de wagen lag te slapen dus dat was mooi. Hij vindt nog een brandweerhelm van zachte stof en een boekje van peppa als brandweer dus hij is door het dolle heen. De cadeaus krijgt hij natuurlijk eigenlijk pas op zijn verjaardag maar hij wil zo graag spelen dat hij van ons even de brandweerauto en helicopter mag

'uitproberen''. Hij is helemaal gelukkig.

'S middags komen Els komt 's middags gezellig met Max langs en toevallig is Soo-Ja, een oud collegaatje van ons van Kennedy van der Laan, vanwege een congres in Sydney. Zij komt ook even langs. Alexander en Max spelen gezellig samen en Maurits ligt lekker even te slapen. Lekker even bijkletsen met z'n drietjes onder het genot van een taartje en kopje thee. Deze keer even geen wijntje :-). Leuk om elkaar weer even te zien na zoveel jaar. Ondertussen brengt Chris een aantal tassen naar Adriana, de surflerares van Alexander. Zij woont vlakbij en we mogen heel lief wat bagage bij haar achterlaten als we naar Fiji gaan. We kunnen namelijk maar 2 backpacks en wat handbagage meenemen naar de eilanden. Erg fijn dat Adriana ons te hulp schiet! We hebben een rustige avond en gaan op tijd naar bed.

Midden in de nacht staan we op. De jongens maken we wakker en vinden het maar wat spannend om een keertje 's nachts te vertrekken. We hebben onze huurauto nog dus we kunnen lekker zelf naar het vliegveld rijden. Reis naar vliegveld en Huurauto

Inleveren verloopt voorspoediger dan verwacht dus we zijn zelfs te vroeg om onze bagage in te checken. Even wachten. Na onze spullen te hebben ingecheckt gaan we lekker ontbijten en een rustig plekje opzoeken om te wachten. De jongens zijn toch wat moe en hebben geen zin om rond te lopen. Lekker met knuffels voor de iPad. Helemaal prima.

Het vliegtuig vertrekt helaas met ruim 1,5 uur vertraging. De vlucht zelf verloopt goed. Jongens slapen lekker, kijken wat iPad en spelen samen. Ze zijn duidelijk al getraind in het vliegen. Na ruim 4,5 uur komen we aan op Nadi. Fiji!! Hoe gaaf om daar te mogen zijn!