lieve allemaal,

Het heeft even geduurd voordat er weer een nieuwe post op staat. Mijn excuses. Jullie staan natuurlijk te trappelen :-)! De dagen vlogen voorbij en het internet was niet altijd even stabiel maar.. Hier zijn we weer! Deze week gaat de blog eens even bijgewerkt worden. We hebben weer van alles meegemaakt!

Vertrek naar Sydney

Na een overnachting in Kuala Lumpur van 17 op 18 september, vertrokken we naar Sydney. Een dagvlucht van 8,5 uur. De IPad komt weer goed van pas. We hebben ze lang buiten de deur gehouden maar jeetje wat zijn die dingen fijn als je veel reist en heel veel moet wachten.. onze redding! Je hebt geen kind aan ze. De vlucht ging dan ook perfect op een paar kleine meltdowns na.. maar dat hoort er nu eenmaal bij als je langer dan 5 uur vliegt zijn we achter gekomen :-). We komen rond half 8 ' avonds aan. Het is 2 uur later in Sydney vergeleken Bali. Na een voorspoedige rit met de taxi door Sydney, komen we aan bij ons huisje in Bondi beach. We hadden een fantastisch apartement gevonden via Airbnb. Echt 5 minuten lopen van het strand. Wat was het alleen koud vergeleken Bali. Even schakelen. Truien aan en kacheltjes even laten branden.

Strand, zee en zon

Na een goede nacht, worden we op tijd wakker door een stralende zon. Kleren aan en hup naar het strand om lekker te gaan ontbijten. Heerlijk zonnetje, blauwe lucht en een prachtig strand. Door de wind nog wat fris komen we alleen achter.. iets te optimistisch van huis gegaan zonder iets warms. Even een paar capuchon truien van Bondi beach gekocht. Lekker op een terrasje op de boulevard ontbijten. Daarna spelen in de speeltuin waar alle ouders met jonge kinderen van Bondi duidelijk zitten :-). Nadat de jongens lekker geklommen hadden, vertrekken we naar het strand om daar eens even wat zandkastelen te gaan bouwen en van de surfers te genieten die al druk aan het surfen zijn. Lekker genieten van het strand. We houden er alle vier van. Na de acties van de surfers op de golven uitvoerig bekeken te hebben, besluiten we zelf maar eens een lesje te gaan boeken bij dé surfschool van Bondi 'let's go surfing'. De grote droom van Alexander! De volgende dag zal Chris met Alexander gaan surfen en Dénise de dag daarna met Alexander. Maurits is nog te klein maar die mag met het boogieboard spelen. We sluiten de dag af in een relaxte sushi tent vlakbij ons huisje.

work-out

verscheidene ochtenden begint Chris met sporten zoals heel Bondi doet.. een workout in de open air sportplaats. Echt iedereen maar dan ook iedereen loopt de hele dag in sportkleding. Of ze nu wel of niet aan het sporten zijn. Moeders met kleine baby's zie ik letterlijk met stappentellers stevig doorwandelen. Good in shape zijn is hier héél belangrijk! De paar weken 'goede leven' zijn inmiddels bij ons wat zichtbaar dus we moeten eigenlijk flink aan de bak...

Surfen

The day! De eerste surfles voor Alexander en Chris. Pakken worden aangemeten en de gezichten worden ingesmeerd met een dikke laag zink tegen de uv straling. Na instructies gaan ze het water in. Beiden vinden het super! Wat een gaaf gevoel! Maurits speelt heerlijk met zijn schepje, emmertje en auto's op het strand dus die is ook helemaal blij. De volgende dag gaan Dénise en Alexander surfen. Er wordt al even kort gestaan op de plank. Hoe cool is dat! Een waar gevoel van vrijheid! Helaas klapt aan het einde van de les alleen de surfplank door een golf op de teen van Dénise waardoor die helemaal doorscheurt.. einde surfen en überhaupt sporten en zelfs schoenen dragen voor een bepaalde tijd helaas. Het mag de pret niet drukken. We vinden het allemaal een topsport! In california zullen we er zeker allemaal mee verder gaan! Op zijn verjaardag mag Alexander weer gaan surfen. Hij kan niet wachten! De surfteacher geeft ook aan dat hij een natuurtalent is en als hij het echt leuk vindt, dat hij wel eens heel goed zou kunnen worden.ze had nog nooit zo'n goede surfer zo jong gehad en ze gaf toch al 20 jaar les. Wat een mooi compliment! Het belangrijkste is natuurlijk dat hij het super leuk vindt!!

Sydney en omgeving verkennen

natuurlijk naast het genieten op het strand, is er ook genoeg tijd om de stad te verkennen. We bezoeken het opera house en de harbour bridge. Genieten van een koffietje met uitzicht op de harbour bridge. We gaan lunchen in het bekende hotel op watsons Bay. We nemen een watertaxi om een tocht te maken over water en uit te stappen bij darling harbour bij het maritiem museum. Daar maken we nog een ritje in het reuzenrat en genieten van een heerlijke lunch. Dénise gaat zelfs naar de kapper in Bondi.

op kraamvisite bij Els en Robbert

hoe bijzonder is het om lieve vrienden op te kunnen zoeken die net een aantal maanden geleden hun 2e zoontje Quinn hebben gekregen. Els en Robbert wonen al 6 jaar in Sydney. Er is natuurlijk niet wekelijks bezoek uit Nederland. Wij zijn zelfs de eerste uit Nederland die Quinn mogen bewonderen. Zo dierbaar om ze een knuffel te kunnen geven. Zo fijn om zo'n lief klein mannetje te knuffelen. Alexander vindt het heerlijk om lekker met Max te spelen die inmiddels 4 jaar is. Gezellig samen bbq-en en els en Dénise genieten samen apart nog een middag van een lunch. Lekker bijpraten alsof we elkaar gisteren nog gezien hadden. Heel erg leuk!

Afspreken op Bondi beach met Linda en Maurits en kids

De dochter van een goede vriendin van mama woont in Sydney. Super leuk natuurlijk om hen even te ontmoeten. Ze hebben 3 kinderen dus meteen leuk dat de jongens even lekker kunnen spelen met andere kindjes. We zien ze op Bondi Beach. Even lekker 2 uurtjes rennen, springen, over de rotsen klimmen en lekker zwemmen. Maurits is helaas een beetje ziek (overgegeven de hele nacht) dus die vindt het allemaal wel best. Alexander vindt het super en wij vinden het ook erg gezellig!

verjaardag Alexander

weken is hij er al mee bezig.. wanneer word ik 5 jaar? 26 september is de grote dag! Alle cadeaus zijn gekocht, de slingers hangen op en heel wat ballonnen zijn opgeblazen. De kaarsjes zijn op herhaaldelijk uitdrukkelijk verzoek van Alexander natuurlijk ook gekocht! Het grote feest kan beginnen. Beide jongens worden 's nachts al om 4 uur wakker en rennen naar de woonkamer om de versiering te bewonderen. Als het aan hen ligt kan het feest beginnen. Wij vinden het nog wat vroeg...we doen vele pogingen om ze weer rustig in bed te krijgen maar lukken doet het niet. Uiteindelijk gaan we om 6 uur zingen en de serpentine bommetjes afschieten...ik weet niet of de buurt daar zo blij mee was maar Alexander vond het geweldig! Een stralend jarig jongetje pakt zijn cadeautjes uit. Oh wat is hij blij met zijn snorkelset van oma, surfpak van ons en Spider-Man pak van Maurits. Verder nog een paar gave boeken over zeedieren en haaien dus hij was helemaal jarig. Oma belt via FaceTime en hij krijgt een vuurwerkfontein via FaceTime en een serenade. Hoe leuk! Ome Daniël en tante Daphne bellen ook om te zingen voor de jarige job. Helemaal jarig! Na een ontbijtje snel op weg naar de surfclub want Alexander heeft om half 9 zijn surfles. Ariane de lievelingsjuf van Alexander is speciaal gekomen voor hem op haar vrije dag. Het is nog aardig fris dus Alexander krijgt maar liefst 3 surfpakken aan :-) 2 korte en een lange. Dat is ook wel nodig want tijdens de les moeten ze rondjes gaan rennen om het een beetje warm te krijgen. Alexander vindt het super en hij doet het erg goed. Hij geniet volop ondanks de kou. Na een uurtje zit de les er op en gaan we terug naar de surfschool waar hij een coole pet krijgt en tas. Broertje Maurits krijgt ook een mooie pet. Erg leuk gedaan. In december komen we nog even terug in Sydney en dan gaan we zeker nog even een lesje nemen. 'S middags lekker lunchen bij ons favoriete tentje en daarna natuurlijk taart eten en kaarsjes uitblazen. Lekker spelen op het strand en moe en voldaan na een mooie feestdag lekker slapen. Ondanks het feit dat Alexander erg zijn familie en vriendjes miste op zijn verjaardag, vertelde hij voor het slapen gaan dat hij toch een hele leuke verjaardag heeft gehad. wij zijn blij! We hebben er alles aan gedaan om hem hier echt jarig te laten zijn en ..het is ook gelukt!!

De volgende dag gaan we de huurauto ophalen. Die hebben we lekker een week. We gaan richting Brisbane. Tussendoor leuk stoppen op verschillende plekjes. Daarover later verder!!