Na een heerlijke periode in Bondi Beach vertrekken we de dag na Alexander zijn verjaardag met onze 4 wheel drive richting Brisbane. De jongens zitten prinsheerlijk achterin en wij genieten van het weidse landschap en het zonnetje. Na bijna 8 uur rijden komen we uiteindelijk aan in Crescent Head. Wat een afstanden...Op de kaart lijkt het toch echt om de hoek maar onze navigatie gaf toch wel echt bijna 800 km aan.

Crescent Head

We hebben via Airbnb een huisje gehuurd in het Beerburrum State Forest bij Crescent Head. Een jong stel uit Sydney heeft het landgoed 2 jaar geleden gekocht en verhuren nu de houten huisjes in het bos. Enorm leuk en compleet iets anders na de periode aan het strand. De jongens gaan meteen aan de slag met de kruiwagen en houtblokken. Er hangt een hele stoere schommel aan een hoge bomen waarmee ze letterlijk door de lucht kunnen zwieren. Heel gaaf! 'S avonds en 's ochtends vroeg zien we Kangaroos grazen voor ons huisje. Hoe bijzonder. We zijn zoals elke ochtend rond half 6/6 uur al weer in touw. We gaan lekker om 7 uur ontbijten op het strand. Iedereen is om deze tijd al actief in de weer. Men leeft hier mee met de zon en de maan mee. Wij ook...:-)! Jongens spelen in het speeltuintje aan het strand en wij genieten van een koffietje. Prachtig uitzicht over de baai. Crescent Head is een bekend surfersdorp. We zien dan ook al veel mensen van zeer jong tot ouder in het water liggen met een plank.

Na ons ontbijtje gaan we eens rondrijden in Crescent Head en in de omgeving. Na een uur door de dorre weilanden te hebben gereden, zijn we allemaal wel toe aan wat lekkers. We stoppen in Kemsey. Na wat rondrijden om een cafeetje of restaurantje te vinden, ontdekken we een club. Klinkt interessant. We mogen naar binnen en tot de jongens hun vreugde is daar een indoor speelparadijs. Ze zijn door het dolle heen. Even een uurtje volledig losgaan in de Tabatinga :-). 'S avonds gezellig bbq'en bij ons huisje en op tijd naar bed. De volgende dag zullen we weer verder gaan rijden richting Brisbane.

We waren niet bewust van het feit dat in Australië de kinderen 2 weken voorjaarsvakantie hadden...de prijzen zijn sky high en alles is volgeboekt. Het is dus een hele toer om wat leuks en enigszins betaalbaars te vinden. We waren van plan om nog een tussenstop met overnachting ergens te maken, maar na lang zoeken waren we het zat. We vonden een super leuk appartement in Brisbane en we konden daar ook voor 4 nachten in. Top! We zouden daar dan mooi de verjaardag van Chris kunnen vieren. We boeken..en gaan op weg. Een hele lange tocht wederom van ruim 8 uur. zeer slechte wegen en heel veel werkzaamheden aan de weg. Met veel geluk kan je af en toe 100 km per uur rijden. De stukken dat we konden reed Chris op enig moment wat harder en dat hebben we geweten....de politie hield ons aan. Ai ai...dat was een boete. Maken we dat ook mee..wel zonde van het geld. De jongens vonden het wel mega spannend! Uiteindelijk komen we aan het einde van de middag in Brisbane aan. De jongens hebben zich uitstekend gedragen in de auto. Lang leve de cadeautjes van oma, de boekjes en de IPad. En..niet te vergeten het speeltuintje dat we uiteindelijk vonden langs de weg...zonder die was het een grote meltdown geworden na 6 uur rijden..gelukkig kwam hij op het juiste moment. Soms moet je een beetje geluk hebben...er zijn namelijk hele stukken dat er niks is behalve land met koeien en bomen...Bij aankomst iedereen blij want we hebben een heerlijk ruim appartement. De lange rit zijn we allemaal vergeten en we komen meteen bij. We gaan beneden in het hotel lekker eten en de jongens gaan lekker spelen in ons nieuwe huisje. Bijzonder om te zien hoe makkelijk zij zich nu aanpassen aan een nieuwe omgeving en een nieuw bed. Dat hadden we eerlijk gezegd nooit kunnen bedenken. Heel fijn!