Feest! Chris Jarig!

Na onze eerste nacht in ons nieuwe huisje in Brisbane is het meteen feest! 30 september...Chris is jarig! 38 jaar! 'S nachts was Maurits wat veel wakker en heeft hij samen met Denise de slingers en Ballonnen opgehangen. De volgende ochtend een serenade, kaart, tekening en kaarsjes en we gaan lekker ontbijten in het tentje aan de overkant. Chris wil graag een surfpak dus die gaan we samen uitzoeken want dat kan niet gekocht worden zonder te passen. We genieten van ons ontbijtje en vertrekken naar de rivier. We gaan namelijk een boottocht maken naar lone pine koala sanctuary. Het oudste koala en Kangaroe verblijf van Australie.

Koala's en kangaroes

De boottocht is erg mooi Hoe leuk om de koala's en kangaroes nu van zo dichtbij te zien. De kangaroes kunnen we zelfs aaien en springen om ons heen. De koala's liggen, zitten of hangen lui in de takken. Ze slapen 18 tot 20 uur per dag. Hele schattige beestjes om te zien. De jongens zijn verrukt. Het is een hele hete dag maar gelukkig zijn er genoeg schaduwplekken om de beestjes rustig te kunnen bekijken. Ook zijn er heel veel slangen. Alexander vindt die machtig mooi dus ook deze moeten uitgebreid aanschouwd worden. We leren zelf ook nog veel. 2 uurtjes later vertrekt de boot weer. na een lunch tussen de koala's gaan we de boot weer op. We maken een mooie boottocht terug. We stappen uit op de South bank van de rivier. Toevallig is die dag de afsluiting van het Brisbane festival. Er is een mooie airshow. We zien echt de meest geweldige vliegtuig moves en ook enorme leger vliegtuigen, legerhelicopters en zelfs een straaljager. Het kan niet op. We hebben een plekje bemachtigd op het festival terrein. De oude aden anais doek die altijd goed dienst heeft gedaan voor de jongens, krijgt nu de functies van kleed om op te zitten. We zitten er om 16.00 uur en iedereen zit al klaar voor het vuurwerk dat pas om 19.00 uur gaat beginnen. De jongens, die altijd overal in het rondrennen, vinden het 'picknicken' fantastisch. We eten en drinken en genieten van de vliegtuigen en atmosfeer. Om 19.00 uur barst het vuurwerk los. Wouw!! Wat is dat mooi! Een half uur lang non stop het mooiste vuurwerk dat we ooit gezien hebben. Wat een mooie verjaardag! Als afsluiting gaan we nog even een hapje eten en dan vallen de kinderen echt om...In de taxi naar huis slapen ze allebei. Het was een hele mooie dag! Chris voelde zich echt jarig!

Gladiatoren expositie in het natuurhistorisch museum

Na een korte nacht zijn de jongens om 5 uur al Rise and Shine. Stuiterend gaan ze door het appartement breeduit napratend over het vuurwerk, de picknick en de koala's. We gaan de ochtend naar het natuurhistorisch museum. er is daar een bijzondere expositie over gladiatorenspelen in het Romeinse Rijk. Heel leuk maar ook een beetje spannend nog voor Maurits. Ze mogen zich wel even verkleden als gladiatoren dus dat vinden ze wel heel gaaf. Daarna verder in het museum rondgelopen. Mooie weergave van alle dieren in australie en over de aarde en het heelal. Last but nog leest een hele afdeling over Dino's. Een skelet van een dino die vlakbij Brisbane is gevonden stond daar. Erg leuk.

Centrum van Brisbane verkennen

Na ons culturele uitstapje wandelen we over de brug naar het centrum. We lopen wat door het oude gedeelte van Brisbane. wat een warme stad. we gaan lekker Italiaans lunchen. Maurits slaapt inmiddels. We grijpen onze kans om alvast even inkopen te gaan doen voor zijn verjaardag aangezien we een mooie speelgoedwinkel zien en hij slaapt. Denise is nog aan de antibiotica vanwege de teen die inmiddels ontstoken is, en na een week slippers op zoek naar een paar open schoenen die ze aankan...ook dat lukt! Thuis lekker borrelen en Maurits lekker aan het spelen met de klei die hij heeft gekregen en Alexander is op het terras hard aan het oefenen met springen met zijn nieuwe lichtgevende springtouw. Allemaal blij en voldaan.

Australia Zoo

Vandaag is het de verjaardag van de koningin. een nationale feestdag. Veel is dan ook gesloten. Verder regent het werkelijk pijpenstelen.We hadden al kaartjes gereserveerd voor de Australia Zoo, de dierentuin van Steve Irwin. Vol goede moed gaan we met de auto op weg. Het is 70 km rijden, dus hopelijk daar enigszins droog! Vrijwel alles is daar namelijk buiten. Bij aankomst miezert het dus dat is goed nieuws. We lopen lekker rond en laten ons verplaatsen via een busje van de Zoo. We zien prachtige giraffen, zebra's ,stokstaartjes, koala's en Kangaroos, schildpadden en natuurlijk heel veel krokodillen. We zien een show die Steve vroeger zelf gaf met krokodillen en nu is overgenomen door anderen. Wat zijn die krokodillen toch groot en agressief. Ongelooflijk. Dat moet toch weleens fout gaan..Na de show begint het werkelijk te gieten! Het stopt ook niet meer..gelukkig hebben we het meeste gezien. We sluiten de dag af met een bezoekje bij de slangen grot. Nog nooit zo veel slangen soorten gezien. Brrr...er staat ook bij waar ze leven. Je beseft des te meer dat ze werkelijk overal hier om je heen kunnen kruipen...Alexander vindt ze machtig mooi. Hij wil namelijk 'Freek' worden later...We kopen 2 dvd's van Steve zodat hij thuis lekker kan kijken naar zijn avonturen.

Camper

Onze nieuwe avontuur gaat beginnen...we hebben 2 weken een camper. Chris haalt hem op en Denise krijgt een lichte hartverzakking...deze 4 persoons camper is namelijk extreem klein. De jongens moeten achterin zitten en we worden van hen gescheiden door de gehele camper en het keukentje. Tsjaaa niet zo heel praktisch met 2 jonge jongens. Tijdens het rijden kan ik dus voor geen mogelijkheid bij ze komen...We gaan het zien hoe het gaat. Ons nieuwe avontuur en de eerste lange tocht met de camper gaat beginnen....in de volgende post hier meer over!