Camperavontuur

Daar gaan we dan! .....alles zit erin. Onze nieuwe avontuur...de camper...Eerlijk is eerlijk Denise ziet het nog niet helemaal zitten om met die springende jongens de nacht door te brengen in die knusse camper op een stille camping. We gaan het zien...Het regent nog steeds en de voorspellingen in de omgeving zijn de komende dagen nog niet veel beter dus we besluiten richting het noorden te gaan. Totdat de zon weer gaat schijnen :-)! Onze bestemming voor vandaag is Rainbow beach. Een camping vlakbij het strand. We rijden die dag 6 uur. Wat een herrie maakt die camper zeg. Als de jongens, die achterin zitten, wat aan ons vragen, moeten ze letterlijk schreeuwen, zodat wij met geluk ze kunnen verstaan..hebben ze toch eindelijk een echte reden om te gillen :-)!Het landschap is vooral heel veel weilanden die geel zijn door de droogte met grazende koeien en af en toe paarden. We zien vooral naaldbomen.Hele periodes rijden we door alleen maar velden en bossen zonder ook maar een huis dan wel dorp te zien. Heel bijzonder om dat eens mee te maken. Wel echt noodzakelijk om een goede auto te hebben en genoeg te drinken want hulp is niet om de hoek. Daarnaast liggen de rustplaatsen met speeltuintjes ook niet voor het oprapen dus de jongens hadden al vrij snel genoeg van deze rit. Gelukkig hadden we wederom onze redder in nood...de IPad. Die heeft ons toch weer gered!

Rainbow beach

Rond 4 uur komen we aan op de camping in Rainbow beach. We moesten een uur lang een natuurgebied (Cooloola Conservation Reservation) doorrijden, voordat we aankomen in het dorpje Rainbow beach. Een schattig dorpje met een aantal winkeltjes met een prachtig strand. Helaas regent het nog steeds.. gelukkig hebben ze wel een powered place met uitzicht op zee dus dat is top. Als we op onze plek staan, proberen we de boel een beetje te organiseren in de regen. Dat is nog niet zo heel erg makkelijk met 2 jongens die echt hun energie kwijt moeten in een vrij compacte camper... Uiteindelijk als de regen een beetje minder is, gaat Denise met ze naar de speeltuin, zodat Chris voordat het donker wordt de camper kan omtoveren tot slaapplek. De jongens kunnen lekker klimmen en klauteren en zijn helemaal blij. Nadat Chris klaar is, vertrekken we naar het clubhuis van de beachcontrol waar je wat kan eten. Het hangt er vol met baywatch foto's van de afgelopen 50 jaar. Erg leuk. Inmiddels is het donker en gaan we op weg naar onze camper. Wij als beginner campers, hadden natuurlijk overal de spullen gestopt dus het was nog een kleine uitdaging om alles te vinden. Uiteindelijk gelukt en we zitten knus met z'n allen bij elkaar. De jongens moeten met een laddertje naar hun slaapplek. Maurits heeft al snel besloten dat het leuk is om de trap op en af te klimmen als spelletje maar echt niet in die kleine ruimte daarboven gaat slapen. Alexander vindt het allemaal nog wel grappig maar hij gaat daar echt niet alleen slapen. Uiteindelijk na een aantal enorme meltdowns van zowel Alexander maar vooral van een gillende, nee beter gezegd, krijsende driftige Maurits (op een doodstille camping ....), wurmt Chris zich met veel moeite in die kleine ruimte naast Alexander. Alexander valt vrij snel in een diepe slaap. Maurits snikt naast Denise nog wat na, maar besluit uiteindelijk om half 11 's avonds ook om het maar op te geven en maar te gaan slapen. Halverwege de nacht drijven we bijna de camper uit vanwege de enorme hitte...Chris houdt het niet meer in de claustrofobische ruimte daarboven en doet een poging in het donker naar beneden te komen via het wiebelende trapje. Het lukt... echter enkele minuten later wordt Alexander wakker en bemerkt dat Chris hem gesmeerd is..in paniek en bang wil hij ook naar beneden. Daar liggen we dan..gezellig knus met z'n viertjes in een 2 persoonsbed. Om 5 uur zijn we allemaal klaar wakker. De jongens vinden het ook wel tijd om echt wakker te zijn en iets te hard te gaan praten en rondrennen buiten de camper..snel aankleden en inpakken. Ontbijten doen we lekker onderweg. Tsjaaa onze eerste nacht met z'n viertjes in deze camper was een avontuur maar echt geslaagd kunnen we hem toch niet noemen. We gaan op weg naar onze 2e bestemming in het noorden namelijk Rockhampton. De stad van de 'beef'. Daar moeten we natuurlijk naar toe!!