'Byron Bay here we come!!

lange autorit

'S ochtends vroeg vertrekken we met onze camper. Er staat ons weer een lange rit te wachten. We hebben namelijk 2 nachten in Byron Bay gepland! Na het artikel te hebben gelezen van het gezin uit Londen dat op wereldreis is geweest en uiteindelijk in Byron Bay zijn gaan wonen, wilde Dénise daar zeker naar toe. Met de blog somewhere slower bij de hand gaan we op pad!

Noosa

Tussendoor stoppen we nog even in het mooie plaatsje Noosa. Daar lunchen we. heerlijk Italiaans. Mooie stranden en leuke winkeltjes. Er hangt een goede sfeer. We vervolgen onze rit. Na een paar korte pauzes bij speeltuintjes, komen we rond half 6 aan in Byron Bay.

Byron Bay - leuk hippy achtig stadje

Byron Bay is ligt op de meest oostelijke punt van Australie. Het is daar ook opeens een uur later. Bijzonder. We rijden door het stadje heen en worden meteen al helemaal blij. Overal cafeetjes, restaurantjes en winkeltjes waar mensen lekker in de weer zijn. Mooi gelegen aan de zee met prachtige stranden. Het is een beetje een hippie stadje. De regenboog zie je ook op vele plekken. Veel kleur, veel bloemenprints en gezellig uitziende winkeltjes en boetiekjes. De mensen zijn ook een beetje happy en hippy achtig gekleed. We hebben een leuke Airbnb bij tallows Beach. Het huis is Ibiza achtig/hippy achtig ingericht. Veel bloemenkleden, veel kleur en heel veel vrolijke kussens. Op het terras een grote loungebank en hangstoel. De jongens vinden het meteen al leuk. Ze mogen alleen niet verder in de tuin spelen want er was net een bruine slang gevangen door de poes.. ja daar moeten ze nog steeds aan wennen.. thuis kunnen ze overal lekker in de bossen en struiken spelen. Hier moeten ze die plekken juist vermijden. Op dat gebied luisteren ze gelukkig wel goed en blijven ze netjes op het terras spelen. Door alle boeken van Freek en alle verhalen van Steve irwin weten ze wat een slang of spin kan doen. Gelukkig maar! Lekker nog even spelen en eten en dan heerlijk slapen na een lange dag.

Tallows beach en bayleaf café

De volgende ochtend gaan we even lekker naar het strand vlakbij huis. Prachtig breed strand. We zijn er eventjes en dan begint helaas hard te regenen. Het stopt niet.. dan toch maar naar huis. We gaan lekker Byron Bay verkennen. Goddelijk ontbijten in het populaire bayleaf café. Echt heerlijk biologisch eten. Heerlijk veel verse groenten en bijzondere combinaties en gerechten. Al een lust voor het oog en het smaakt nog beter. Wat een feestje! Inmiddels helemaal droog en zelfs een zonnetje. Lekker rondlopen .. jongens willen graag nog een croissantje (die vonden het eten wat te veel gekunstel :-)). Bij de bakker staat een antiek hobbelpaard aangesloten op een motortje. Om de beurt lekker hobbelen op het paard, terwijl wij genieten van ons schaarse momentje echte rust met een cappuccino. Allemaal blij! Vervolgens lekker rondstruinen door de straatjes. Allemaal leuke winkeltjes. We worden helemaal blij om weer door een echt leuk stadje te lopen. Lieve en blije mensen en een relaxte sfeer.

Aboriginal gallery

in een van de straatjes vinden we een Aboriginal gallery. Hoe leuk! Bijzonder beschilderde wensstenen, mooi beschilderde boomerangs en leuke schilderijtjes. Heel veel prachtige edelstenen. Erg leuk. Voor de verjaardag van Dénise zoeken we een drieluikje uit met 3 schildpadjes. Chris, Alexander en Maurits :-). Erg leuk als herinnering aan deze prachtige reis! Gekocht in een erg leuk stadje op een mooie plek. We laten het naar Nederland opsturen want we reizen al veel te 'heavy'. Helemaal blij met de aankoop, gaan we een lekker ijsje kopen. Op de hoek staat een vrolijke man een liedje te zingen 'have a happy day in Byron Bay' terwijl hij met zijn hoelahoep zwiert en met een ananas sambabal muziek maakt. Heerlijk! Wat natuurlijk niet kan worden vergeten is.. het speeltuintje..:-) Even klimmen en klauteren in een speeltuintje aan het strand! Lekker even naar huis. Maurits valt meteen in slaap.

Vuurtoren en strandjes

'S middags even toeren in de omgeving. Mooie wegen langs de kust richting de vuurtoren. Het laatste gedeelte naar de vuurtoren durven we toch niet aan met de camper. Iets te steil en we willen liever niet blijven steken :-). Even spelen op een prachtig strandje daar beneden. Nog even via de golfbaan naar het centrum van Byron Bay. Lekker even wandelen en spelen en dan naar huis. Gezellig bbq'en. De jongens vinden het maar wat interessant. de jongens zwieren nog even in de stoel en dan lekker slapen. De volgende dag gaan we weer op pad!

Camper inleveren en auto huren

helaas zit onze tijd in Byron Bay er alweer op. We willen vrijdag avond in Sydney aankomen en hebben nog een hele rit voor de boeg. Het regent dus een goede dag om te rijden. We gaan de camper inleveren in Brisbane en de auto ophalen. Vreselijk druk op de weg modus helaas zijn we de hele ochtend kwijt hieraan. Uiteindelijk zijn we op weg in de auto. Wat een feestje om in zo'n stille auto te rijden en de jongens weer gezellig in de buurt te hebben. Terwijl we rijden proberen we in te schatten welk stadje we redelijkerwijs nog kunnen halen en waar nog wat te vindqen is om te kunnen overnachten. Dat is nog niet zo makkelijk in die omgeving. Uiteindelijk regelen we twee Airbnb rooms in Coffs Harbour.