Na een rit van een nette 4 uur komen we aan bij ons hotel in Hervey Bay. We hebben een ruim appartement met uitzicht op de zee. Prima hotel maar gezellig kunnen we het absoluut niet noemen. We gaan even wat eten in het restaurantje vlakbij. Vervolgens wandelen we naar het strand. het is eb en het strand is echt ongelooflijk breed. WoW wat een ruimte! Heerlijk gevoel. De jongens klimmen op de rotsen en rennen lekker rond. Wat een mooi strand! Na lekker even uitgewaaid te zijn, gaan we weer terug naar ons appartement en de jongens gaan lekker in bad. Nog even spelen en dan naar bed. Het is even moeilijk in slaap komen in de nieuwe omgeving met andere vreemde geluiden. Uiteindelijk lukt het dan toch. We gaan zo ongeveer om dezelfde tijd naar bed als de jongens..

De volgende ochtend ontbijten we in het restaurantje om de hoek. Het is lekker weer dus dat wordt even zwemmen. Chris gaat even wat boodschappen doen en Denise duikt met de jongens het zwembad in. Ze zwemmen lekker even 2 uurtjes en spelen ronduit in het Kinderbad. Ze hebben zelfs zand gelegd in een gedeelte van het zwembad. Erg leuk. Koffietje aan het zwembad met elkaar en dan even bijkomen in het appartement. 'S middags even een ijsje eten en lekker weer naar het strand. De jongens zijn druk bezig met schelpjes zoeken en we maken een zandkasteel. Heel relaxed. Er is verder ook niet zo heel veel te doen in Hervey Bay dus helemaal goed zo. Hervey Bay staat bekend om de walvissen in de omgeving. De zee is wat wild vandaag dus we voelen niet zo erg de behoefte om een boottocht te doen. We zien vanaf ons terras in de verte wel wat springen. Wellicht hebben we een walvis op afstand gezien! Hervey Bay staat verder bekend om zijn toegang tot fraser Island. We hadden graag een dagtrip gemaakt maar de tochten waren toch wat te uitgebreid en te lang nog voor de jongens en enorm aan de prijs, dus na wikken en wegen besloten dat we gewoon ooit nog een keer terug zullen komen over een jaar of 10 en dit dan zullen gaan doen. Je moet nog wat te wensen hebben :-)!

De volgende dag vertrekken we vroeg naar onze volgende bestemming Byron Bay!!!