Na een mooie vlucht komen we zondag ochtend aan. We worden door een bootje van het Octopus resort opgehaald van ons watervliegtuig in de zee. Spannend om alle bagage maar vooral de jongens even in het kleine bootje te manoeuvreren vanaf het vliegtuig. Aangekomen worden we hartelijk ontvangen met een lekker drankje. We worden al snel naar ons hutje gebracht. We hebben een echt Fiji hutje geboekt. Even wat anders dan het met airco gekoelde huisje op Mana. Een leuk rieten hutje met gelukkig wel een ventilator en overal ramen. Die zullen we nodig gaan hebben! We hebben een open douche dus we kunnen genieten van de sterren als we in het donker gaan douchen :-). Eerst zwemkleding aan en even lekker gaan ontbijten.

Bounty

Er heerst een hele relaxte sfeer op het resort. Heel kleinschalig. Leuk restaurant in het zand, mooie bar aan zee, lekker zwembad en mooi strand. Erom heen de hutjes in alle soorten en maten. We zijn nu echt op een bounty eiland.

Het resort wordt gerund door een Australisch gezin. Ze hebben 2 kleine kindjes. Alexander gaat meteen lekker spelen met het meisje dat even oud is als hij. Maurits vermaakt zich lekker met zijn emmertje en schepje. Ze hebben heerlijke hangmatten waarin de kinderen lekker liggen, Klimmen en aan hangen. Er is ook een kidsclub. Een leuk klein hutje met speelgoed en een tv voor leuke films. Er lopen lieve meisjes rond. Er zijn nog een aantal andere kindjes. Alexander en Maurits spelen met 2 jogentjes uit las Vegas. Precies even oud. Theo en Miles. De jongens kunnen zo goed hun Engels oefenen. Zo leuk om te zien dat ze tijdens het reizen steeds meer Engelse woorden tot zich nemen.

Krabbetjes zoeken

elke ochtend gaan de kindjes op avontuur.. crabhunting! Emmertje mee en op weg naar de rotsen. Vooral Alexander is groot fan. Hij vindt de krabbetjes te interessant. Hij bestudeert ze en pakt ze vast. Hij kan ze zelf vinden en herkent al snel de 'crabholes' waarin ze zich vaak verborgen houden. Hij laat ze over zijn hand lopen terwijl de anderen kinderen met grote ogen toekijken en ze veilig in hun emmertje laten. Zoals Alexander zelf ook zegt.. hij wil Freek worden. Erg leuk om hem zo vol passie bezig te zien.

Azuurblauwe zee en prachtige zonsondergangen

Elke dag zien we de mooiste zonsondergangen. Lekker met een drankje in de hand genieten van de prachtige zon die ondergaat en verdwijnt in de zee. Als de zon vol schijnt, kleurt de zee azuurblauw. Echt prachtig. De zee is zo helder dat je de vissen kan zien zwemmen als je gewoon in de zee staat. Af en toe ga ik even snorkelen en geniet ik van de onderwater wereld. De mooiste vissen en kleurig koraal komen voorbij. Heerlijk moment om helemaal te zijn. Alles staat even stil.

Kidsclub

De jongens vinden het leuk om af en toe activiteiten te doen bij de kidsclub. Ze maken een mooie boot van palmbomenblad. Ze spelen daar erg leuk mee in de zee en het zwembad. Ze kunnen de boot achter zich aantrekken met een touwtje. Ze maken kettingen en armbandjes van echte schelpen en ze rijgen een koord met schelpen die ze geverfd hebben en die opgehangen kan worden. Ze maken mooie manden van palmbomenblad samen met een charismatische oude man van het eiland en als ze willen kunnen ze lekker afkoelen in het kidsclub hutje terwijl ze een Disney film kunnen kijken. 'S avonds eten ze met de kinderen samen en kunnen ze tijdens het diner van de volwassenen lekker film kijken. Alexander vindt dat heerlijk maar Maurits is liever bij ons en kijkt rustig een filmpje op zijn iPad of speelt met zijn auto's bij ons aan tafel. Allebei blij.

Zwembad en wellness

Er zijn allerlei opblaasbanden en beesten aanwezig voor het zwembad dus de jongens kunnen heerlijk spelen en wij vinden het ook wel erg lekker om erop te dobberen. We genieten van een massage. Je hele lichaam en haar wordt behandeld met verse kokosolie. Heerlijk en gezond voor je huid en haar. Af en toe worden er kokosnoten geopend en Drinken we ze lekker op. Ze vertellen van alles over de kokosnoot en op welke manier ze deze allemaal gebruiken.

Culturele activiteiten

Eigenlijk doe je vrij weinig op zo'n eiland maar de kleine activiteiten zijn zo dicht bij de natuur dat je daar genoeg aan hebt. We voelen ons allemaal ontspannen. Er worden activiteiten georganiseerd. om te hiken of de kindergarten en school te bezoeken. Manden vlechten en sieraden maken van schelpen. Als je wil, kan je kookles volgen. Je kan ook mee om te hiken of de kindergarten en school te bezoeken. Het zijn alleen hele wandelingen over de berg heen en Maurits heeft nog niet zo veel zin om veel te lopen dus die slaan we even over. Een avond voeren alle Fiji werknemers een Fiji dans uit en zingen ze allemaal Fiji liederen. Ze hebben allemaal traditionel kleding aan. De liederen en dansen worden begeleid door trommels en klappen. We krijgen allemaal de frangapani bloem achter onze oor. Leuk om op allerlei manieren wat van de cultuur mee te krijgen.

Op zondag 29 oktober worden we door de grote catamaranboot 'awesome adventures' opgehaald. Hij brengt ons naar Nadi. Het is een regenachtige dag dus een mooi moment om te vertrekken. We maken een boottocht van 3,5 uur. We stoppen bij allemaal andere eilandjes. Ondanks het weer toch leuk om daar langs te komen. We komen aan in de haven van Nadi. Een bus brengt ons naar het hotel. Daar gaan we ons Fiji avontuur nog even afsluiten!