Rockhampton

Wederom een hele lange autorit van wel 7 uur. Urenlang bossen en weilanden. Als we in de buurt van Rockhampton komen, verschijnen er opeens palmbomen. Als we de stad binnen rijden worden we aangenaam verrast door de mooie stad met vele 19 eeuwse gebouwen. Op allerlei plekken staan beelden van levensgrote koeien en stieren als versiering. Na deze lange autorit en mieserregen, ziet Chris een nacht in de camper niet zo zitten..we boeken een huisje op een camping. Even een nachtje goed slapen :-). De jongens hebben een kamer met 2 stapelbedden dus vinden het super stoer. Even lekker springen op een enorm springkussen in de regen...de jongens zitten heerlijk onder de modder en vinden het fantastisch.

Great western hotel - Rodeo

Nadat we allemaal weer lekker schoon zijn, vertrekken we naar het great western hotel waar we gaan eten en rodeo gaan zien. De jongens mogen op een bewegende nep bull zitten. Alexander houdt het nog best lang vol. We eten verrukkelijke biefstuk en de jongens genieten van hun pasta. De rodeo gaat beginnen. Het zijn jongens tussen de 10 en 17 jaar oud. Het is een oefenavond. Erg gaaf om te zien. De jongens kijken hun ogen uit. Zelfs een jongetje van 4 jaar gaat even op een klein stiertje terwijl hij wordt vastgehouden. Je kan niet jong genoeg beginnen :-). Er lopen overal echte cowboys rond met hoeden, laarzen en spijkerbroek. De jongens vinden het maar wat stoer. Tot 9 uur kijken ze met volle aandacht naar de rodeo, maar dan zijn ze toch wel erg moe. We gaan naar huis en iedereen slaapt als een roosje de hele nacht door. Wat een feestje. Om 6 uur de dag beginnen is dan niet zo erg na een nacht lekker slapen. De volgende ochtend gaan de jongens nog even lekker spelen in het speeltuintje als Chris de camper weer inpakt. We bestuderen de kaart en komen er achter dat onze volgende bestemming, die we in gedachte hadden wederom 1000 km verderop is. We besluiten dat dit niet zo'n goed idee is na al die uren al in de camper. De camper wordt namelijk ook vreselijk warm achterin en de jongens hebben het gehad met rijden. We besluiten daarom niet verder naar het noorden te gaan, maar toch weer langzaam naar het zuiden af te dalen. De weersvoorspellingen zijn ook weer positief. Onze volgende bestemming wordt Agnes Water. Daar hebben we een Airbnb gehuurd. We hebben geconcludeerd dat de camper handig is voor alle spullen en een mooie ervaring maar dat we er niet meer in gaan slapen. Te warm en echt te klein deze vier persoons camper...we hebben geleerd dat een zespersoons camper met een goede airco toch wel echt een must is met 2 drukke kleine jongens. Al doende leert men ;-)!

Aboriginal Reservation Centre

We vertrekken van de camping en bezoeken nog een Aboriginal reservation centre net buiten Rockhampton. We krijgen een rondleiding van een echte aboriginal. Er wordt verteld over de manier hoe ze leefden en over de tradities en gebruiken. Uiteindelijk geeft de gids nog een digalidoo concert en geeft hij een demonstratie op welke manier je een boemerang moet gooien. Iedereen mag het ook nog zelf proberen. Erg leuk. Bijzonder om wat meer over de aboriginals te weten. Het zijn tenslotte toch de oorspronkelijke bewoners van Australie dus belangrijk en interessant genoeg. Na wat gegeten te hebben, gaan we dan echt weer op weg naar onze volgende bestemming Agnes Water!