We vertrekken rond half 10 uit Fairlie. We zijn al een van de laatsten. De meeste auto's zijn alweer vroeg vertrokken. We rijden nogmaals langs Lake Tekapo. We vertrekken vanuit Fairlie met een lekker warm zonnetje maar weer is het bij Lake Tekapo erg winderig en koud. Een echte stop laten we achterwege. De jongens blijven liever lekker warm in de auto.

De volgende stop hebben we bij een prachtig ander meer ' Lake Pukaki'. Hier zouden we een geweldig uitzicht moeten hebben op de hoogste berg van Nieuw Zeeland. Mount Cook. Helaas regent het hard en is het erg bewolkt. We zien dus alleen heel veel wolken en mist boven het meer. Dan maar een kaart kopen van het mooie uitzicht :-). Er wordt veel zalm daar gevangen. Er is een klein winkeltje waar je heerlijke zalm sushi kan eten. Ook de jongens vinden het heerlijk. We kopen 3x een nieuw bakje omdat ook de jongens het zo enorm lekker vinden. In de stortregen rennen we daarna naar de auto.

We vervolgen onze tocht door de bergen. We genieten van de prachtige vergezichten en de verandering van kleuren door de vele regen. Bijna mysterieus al die grijstinten van de gebergten met die laaghangende wolken, mist en stortregen. Na enige tijd rijden wordt het gelukkig weer droog en verschijnen er weer grote groene velden met koetjes en schaapjes. We zien nu zelfs herten op het gras staan. Wat leuk!

We rijden door Queenstown en vervolgen onze tocht meer naar het zuiden. Uiteindelijk komen we rond een uur of 18. 00 uur aan bij ons huisje. Hier is het lekker droog en er is zelfs een klein zonnetje. Er is een grote speeltuin dus de jongens zijn heel erg blij. Ze leven zich uit. Slingeren en klimmen als aapjes rond. Daarna gaan we nog even naar de lammetjes kijken die ze daar ook hebben staan. De jongens geven ze wat gras. We wandelen nog even naar het prachtige meer waaraan Te Anau ligt en ook ons huisje en genieten van de zonsondergang. Vervolgens gaan we wat eten bij de plaatselijke kroeg/eetcafé. De jongend krijgen een leuk kleur/spelletjes tasje en zijn dus lekker aan het spelen terwijl wij van ons drankje genieten. Nadat we lekker hebben gegeten, even ontspannen in ons huisje en lekker slapen. De volgende dag moeten we namelijk vroeg op. We gaan naar Miford Sound. Na een goede maar korte nacht, vertrekken we rond half 7 naar Milford Sound.